Spoločnosť ELUSIA, s.r.o., so sídlom Tatranská 3110/10, 010 08 Žilina, Slovensko, IČO: 46345515, DIČ: 2023338262 Zapísaná v obchodnom registri Žilina, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 55306/L, Okr. súd Žilina (ďalej len "ELUSIA“ alebo „predávajúci“) vydáva tento reklamačný poriadok (ďalej len „Reklamačný poriadok“), ktorým informuje spotrebiteľa (ďalej len „kupujúci“), o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru alebo služieb, vrátane údajov o tom, kde môže kupujúci reklamáciu uplatniť, ako aj o vykonávaní záručných opráv tovaru, v súlade s ustanovením § 18 Zák. č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“), a príslušnými ustanoveniami Zák. č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“) a Zák. č. 102/2014 o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len "Zákon o ochrane spotrebiteľa pri zmluvách uzavretých na diaľku")
Tento Reklamačný poriadok sa vzťahuje výlučne na kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom. Na účely tohto reklamačného poriadku sa spotrebiteľom v zmysle § 2 písm. a) Zákona o ochrane spotrebiteľa rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej alebo inej spotrebiteľskej zmluvy s predávajúcim nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania (ak kupujúci pri nákupe uvedie svoje identifikačné číslo (IČO), považuje sa za osobu, ktorá nie je spotrebiteľ, pokiaľ neinformuje predávajúceho inak).
Ak je kupujúcim osoba, ktorá nie je spotrebiteľ, zodpovednosť za vady sa riadi ustanoveniami kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi kupujúcim a predávajúcim, ak jej niet, príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb., Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov.
Tento reklamačný poriadok je podľa ustanovenia § 18 Zákona o ochrane spotrebiteľa umiestnený na viditeľnom a dostupnom mieste vo všetkých predajných miestach predávajúceho a na internetovej stránke predávajúceho.
Podľa ustanovenia § 619 Občianskeho zákonníka, predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí kupujúcim. Pri použitom tovare (napríklad demontované vzorky svietidiel) nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebovaním. Pri tovare predávanom za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena. Ak nejde o použitý tovar, zodpovedá predávajúci za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe.
Na žiadosť kupujúceho predávajúci poskytne kupujúcemu záruku písomnou formou (záručný list). Ak to povaha veci umožňuje, postačí, ak predávajúci namiesto záručného listu vydá kupujúcemu doklad o kúpe.
V zmysle Zákona o ochrane spotrebiteľa si môže kupujúci ako spotrebiteľ uplatniť reklamáciu v ktoromkoľvek predajnom mieste (t.j. v prevádzkarni predávajúceho) predávajúceho, v ktorom je prijatie reklamácie možné s ohľadom na predávaný tovar, alebo u určenej osoby v zmysle Zákona o ochrane spotrebiteľa; určená osoba môže reklamáciu vybaviť iba odovzdaním opraveného tovaru, inak reklamáciu postúpi predávajúcemu na vybavenie. Kupujúci si môže uplatniť právo na opravu v ktoromkoľvek z autorizovaných servisných stredísk výrobcu zakúpeného tovaru, ktorých zoznam, adresy a kontakty sú uvedené v záručnom liste a ktoré sú v mieste predávajúceho alebo v mieste pre kupujúceho bližšom alebo v ktoromkoľvek predajnom mieste predávajúceho, t.j. v akejkoľvek predajni spoločnosti ELUSIA u príslušného pracovníka povereného reklamáciami v ktorýkoľvek deň po celý čas otváracej doby daného predajného miesta.
Predávajúci v mieste určenom na prijímanie reklamácií zabezpečí prítomnosť osoby poverenej vybavovať reklamácie.
Elusia Showroom Košice
ELUSIA s.r.o.,
Hrnčiarska 2/A
040 01 Košice - Staré Mesto
Slovensko
055 22 89 001
kosice@elusia.sk
Ak nie je kupujúci spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na reklamacie@elusia.sk). Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len "subjekt ARS") podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len "Zákon o ARS"). Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi kupujúcim a predávajúcim, vyplývajúceho z kúpnej zmluvy alebo súvisiaceho s kúpnou zmluvou, ktorú spolu uzatvorili.
Návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu môžete podať v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice, prípadne využite formulár, ktorý je dostupný na webovom sídle Ministerstva hospodárstva SR a každého subjektu ARS. Kupujúci môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK
ARS subjektmi sú orgány alternatívneho riešenia sporov a oprávnené právnické osoby zapísané v zozname podľa § 3 Zákona o ARS. Zoznam subjektov ARS je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR:
Ak sú na alternatívne riešenie sporu príslušné viaceré subjekty ARS, právo voľby, ktorému z nich podá návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu, má kupujúci.
Pri uplatnení reklamácie je potrebné preukázanie nasledujúcich skutočností:
V prípade nesplnenia ktorejkoľvek z vyššie uvedených podmienok zo strany kupujúceho je predávajúci oprávnený neuznať reklamáciu.
Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru, ktoré vzniknú zavinením kupujúceho a ak vada alebo poškodenie vznikla najmä:
Tento reklamačný poriadok je platný a účinný od 1.8.2021. Platné a účinné znenie reklamačného poriadku je kupujúcemu k dispozícii na internetovej stránke predávajúceho (www.elusia.sk) a tiež na každom predajnom mieste predávajúceho.
Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu reklamačného poriadku, pri rešpektovaní kogentných ustanovení Zákona o ochrane spotrebiteľa, Zákona o ochrane spotrebiteľa pri zmluvách uzavretých na diaľku a Občianskeho zákonníka. Zmena reklamačného poriadku sa nevzťahuje na reklamáciu tovaru, ktorý bol zakúpený počas účinnosti reklamačného poriadku ku dňu kúpy tovaru.
V Košiciach, dňa 1.1.2021
ELUSIA, s.r.o.
Katarína zastrešuje marketingové aktivity, ktorých cieľom je zviditeľnenie a propagácia spoločnosti. Zapĺňa magazín aj poradňu zaujímavými článkami, v ktorých sa dozviete kam aké svietidlo umiestniť a tiež rozvoj novodobej technológie v oblasti osvetlenia.
![]() | Showroom | ![]() | Poradenstvo a konzultácie ELUSIA, s.r.o., Vysokoškolákov 10, Žilina Slovenská republika T: 041 20 20 222 LAMELIO Kysucká 3, Žilina T: 02 229 111 38 E: ahoj@lamelio.sk |